
Team BOOST
Esther Tuytelaars
Specialisme: taalontwikkeling (boekselen, creatief schrijven, lezen/leesbeleving)
Esther is leerkracht in het basisonderwijs en houdt zich als taalcoördinator bezig met de taalontwikkeling op school. Lezen is hierbij haar favoriete onderdeel, met name leesbeleving en leesplezier. In haar vrije tijd houdt ze zich graag bezig met handletteren/kalligraferen en boekselen. Esther wil vooral op een creatieve manier met taal bezig zijn en dit plezier delen met de kinderen.

Esther: "Ik zie taal als middel om elkaar en de wereld om ons heen beter te begrijpen. Ik vind het fijn om kinderen te kunnen ondersteunen en te enthousiasmeren, zeker als dit op een creatieve en speelse wijze kan."
Mike van der Bruggen
Specialisme: Bioloog (onderzoek doen, natuurbeleving)
Mike is bioloog. Afgestudeerd op paleontologie en NME, maar heeft vooral gewerkt als biologieleraar. Ook een paar jaar in China. Een paar van zijn krachten? Enthousiasme, vertellen, natuurbeleving, ontwerpen, onderzoeken, ontdekken en natuurlijk verwonderen. Mike gaat met de kinderen aan de slag in de natuur, zelfs als de omgeving niet heel groen is. Overal valt namelijk genoeg te ontdekken over de natuur.

Mike: "Ik begeleid kinderen graag bij hun ontdekkingstocht naar al wat leeft. Door de biologie tastbaar, ruikbaar, hoorbaar, zichbaar en proefbaar te maken."
Simone van Iersel
Specialisme: Biologie
Simone is afgestudeerd als lerares biologie en tevens werkzaam op een kleinschalig gymnasium. Hierbij is ze gespecialiseerd in leerlingen met een begaafdheidsprofiel en/of hoog sensibiliteit. Simone vindt het belangrijk om naast kennis vooral ook vaardigheden te ontwikkelen, zoals samenwerken, onderzoekend zijn en je eigen mening vormen. Naast lesgeven houdt ze ook van muziek. Als Simone geen biologie docent was geworden, was ze vast muziek docent geworden: haar andere passie is namelijk zingen en piano en dwarsfluit spelen.

Simone: “Het woord natuur zegt ook iets over jezelf, over je eigen natuur. Vanuit onze eigen natuur zijn we allemaal nieuwsgierig en willen we graag dingen ontdekken. Dat wil ik ook met BOOST gaan doen, dat de kinderen niet alleen de biologische natuur ontdekken, maar vooral hun eigen natuur en interesses!”
Margret Pelders
Specialisme: Sociaal emotionele ontwikkeling
Margret is vak-therapeut Spraak & Drama met een passie voor (het ondersteunen van) de ontwikkeling van kinderen. Op een creatieve en speelse manier werkt zij aan verschillende facetten zoals zelfbeeld, zelfvertrouwen, sociale vaardigheden, samenwerken, samen spelen, faalangst, emoties en gevoelens, spraak en toneelvaardigheden. Hiernaast is zij ook vrijwilliger bij scouting en houdt van creatief bezig zijn.

Margret: "Alles wat je aandacht geeft, groeit."
Masja Kwakernaat
Specialisme: Leervaardigheden
Masja heeft gewerkt in het basisonderwijs, in de welzijnssector en in haar eigen onderneming Studio Binnenstebuiten. Centraal in haar werk staat de overtuiging dat positieve groei en ontwikkeling alleen kan plaatsvinden als jij je mag bewegen vanuit je binnenste; vanuit jouw waarheden, interesses en belevingen. Vanuit een open en onderzoekende houding zoekt Masja het contact met kinderen om vervolgens kinderen zelf hun talenten en krachten te laten ontdekken. In deze ontdekkingstocht staat plezier voorop.

Masja: "Als je durft te vertrouwen op jezelf dan kun je de hele wereld aan."
Pim Kersemaekers
Specialisme: Kinder- en jeugdpsychologie, creatieve en actieve spelconcepten
Pim is als kinder- en jeugdpsycholoog & gezins-behandelaar actief binnen de specialistische ambulante jeugdzorg (bij Pro6 te Breda). Aan de hand van zijn creatieve ‘brain games’ maken kinderen kennis met verschillende aspecten van het brein: denk bijv. aan de zintuiglijke verwerking, het geheugen en aandachtscontrole. Het primaire doel is om kinderen te verwonderen en te inspireren a.d.h.v. uitvergrote spelconcepten ‘in beweging’ te komen. Pim is zelf gek van bordspellen, videogames en creatieve spelconcepten en hij gelooft sterk in de kracht van ‘spelenderwijs leren’.

Pim: “We kunnen klagen over dat deze generatie kinderen (te) veel achter een scherm zit en ‘niet meer naar buiten gaat’. Maar we kunnen net zo goed proberen om dingen die binnen dan zo aantrekkelijk zijn (spelconcepten in games), in een speelse ‘real life’ context nóg cooler voor ze te maken!”
Nadia van Mourik
Specialisme: Bewegingsonderwijs
Nadia is een ervaren gymdocent met een achtergrond in zowel het speciaal basisonderwijs als het hoger onderwijs. Gedurende haar carrière heeft de nadruk altijd gelegen op het individuele kind, waarbij bewegen gebruikt wordt als een middel om de potentie in elk kind te ontdekken. Voor Nadia staat de sociaal-emotionele ontwikkeling centraal, met als toegevoegde waarde het plezier dat bewegen met zich meebrengt. Bij BOOST zet Nadia zich in om niet alleen de kinderen in beweging te brengen, maar ook om te kijken naar wat elk individu nodig heeft om optimaal deel uit te maken van het geheel.

Nadia: "De grote puzzel is: Wie ben ik in deze wereld? Maar als je nog niet weet waar je naartoe wilt, dan maakt het niet uit welke weg je kiest."
Geert van Tilburg
Specialisme: Hoogbegaafdheid en ontwikkelingsvoorsprong
Geert heeft ruim 25 jaar gewerkt in het onderwijs. Hij begon op een school voor moeilijk opvoedbare kinderen en de laatste jaren op scholen met voltijds onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen. Hij is van alle markten thuis en kijkt graag samen met de locatie naar welk activiteiten of project aansluit bij de behoefte van de kinderen. Mogelijke projecten: schaken, striptekenen, doolhof ontwerpen en in het groot uitvoeren, kunstgeschiedenis, videomusical, programmeren, fotografie, muziekinstrument maken, filosoferen, etc... Bij BOOST nodigt hij kinderen uit om zichzelf uit te dagen en begeleidt hen om door de leerkuil te gaan wanneer het even niet lukt.

Geert: "Nieuwsgierigheid is de kracht om vanuit jezelf te leren en te blijven ontdekken."
Kayleigh Baas
Specialisme: Dramatherapie
Kayleigh is een gepassioneerd dramatherapeut met een frisse kijk op het verbinden met kinderen. Tijdens haar opleiding heeft zij de kracht van spel ontdekt als waardevol instrument in therapie. Bij BOOST zal zij kinderen op een unieke manier ondersteunen en begeleidden, waarbij ze kinderen vooral in verbinding wil brengen met elkaar, wat hun emotionele welzijn bevorderd.

Kayleigh: “Laten we samen op ontdekkingsreis gaan, waar spel en dramatherapie samenkomen om een positieve impact te creëren in het leven van kinderen!”
Eveline Klompmakers
Specialisme: Geschiedenis
Eveline heeft tien jaar gewerkt als lerares geschiedenis. Daarnaast was zij ook werkzaam in de archeologie, deed zij aan re-enactment en heeft zij een studie kunstgeschiedenis afgerond. Geschiedenis is wat Eveline betreft een Levend Vak. “Wat aten de mensen in de middeleeuwen? Bestond jouw straat 100 jaar geleden al? Gingen de Romeinen al naar de dokter?” Eveline wil met kinderen op een creatieve manier op zoek gaan naar antwoorden, waarbij beleven en ontdekken centraal staan. In haar vrije tijd is Eveline veel in de natuur te vinden, maar ze bezoekt ook graag een museum. Haar creatieve vaardigheden houdt ze op peil via het vervaardigen van (huis)dieren in wolvilt.

Eveline: "Door de geschiedenis te leren kennen, leer je ook het nú beter begrijpen. Wist je bijvoorbeeld dat de Romeinen al boven(!) in hun huis een toilet hadden? Of dat de vrouwen in het oude Egypte al make-up gebruikten?’ Veel dingen die lang geleden zijn gebeurd lijken heel erg op wat je nu zelf meemaakt. Wat was er toen anders? Wat zijn de overeenkomsten? Samen gaan we dat op een creatieve en speelse manier ontdekken."