Wat bieden wij nog meer?

XPeers
Wijkgerichte ontmoetingsdag Xpeers is een samenwerking tussen alle basisscholen in de Reeshof. Vanuit het de gedachte "In De Buurt Gebeurt Het" is dit initiatief ontstaan. De naam “Xpeers” staat voor experimenteren, peers, executieve functies en expert worden van jezelf. Eén dag in de week vormen deze leerlingen, met kenmerken van hoogbegaafdheid, een groep. Samen werken zij aan uitdagende projecten en activiteiten. Tijdens deze ontmoetingsdag worden deze leerlingen cognitief en sociaal-emotioneel uitgedaagd, zodat ze meer actief en betrokken aan het leren zijn. Ze werken aan persoonlijke leerdoelen gericht op vaardigheden en executieve functies. Ons aanbod staat in het teken van 'liefdevol frustreren' door onderzoek te doen, filosoferen, aanbieden vreemde taal, werken aan mindset, etc.
Peergroep
In de peergroep gaat uw kind extra uitdaging aan met onze talentbegeleider. Samen met kinderen uit verschillende groepen gaan zij samen verschillende leeruitdagingen aan, dit gebeurt buiten de eigen groep. De opdrachten en projecten zijn altijd uitdagend en divers.
Talent in Handen
Samen met 'In De Buurt Gebeurt Het' zijn er kinderen bij ons op school die op advies van de leerkracht deel mogen nemen aan Talent in Handen. De kinderen gaan hier met hun handen aan slag. Hierbij lossen zij problemen op door dingen te bouwen of te knutselen.
Vakleerkracht Muziek
Op Meander hebben wij een vakleerkracht muziek. Deze komt om de week in de groepen muziekles geven. Muziek zet hersenen scherp om te leren en stimuleert het geheugen. Muziek maken helpt met het vasthouden van aandacht. Fijne eigenschappen die bijdragen aan kwalitatief goed onderwijs op Meander!
Dyslexie
Wij werken met een dyslexieprotocol. Kinderen worden hierdoor goedgevolgd en problemen die wijzen in de richting van dyslexie worden al in een vroeg stadium gesignaleerd. De school gaat met deze gerichte signalen aan het werk. Ouders worden geïnformeerd, de leerling wordt besproken door de leerkracht met de interne begeleider en in het zorgteam. Er wordt een gericht handelingsplan opgesteld voor de leerling, wat de hele basisschoolperiode gebruikt/geëvalueerd en steeds aangepast wordt. Deze leerlingen krijgen gerichte hulp en ondersteuning. U kunt o.a. denken aan extra tijd bij (CITO)toetsen, uitvergrote teksten, ingesproken toetsen en teksten, extra oefening, tijd om iets in te lezen etc.
XPeers
Wijkgerichte ontmoetingsdag Xpeers is een samenwerking tussen alle basisscholen in de Reeshof. Vanuit het de gedachte "In De Buurt Gebeurt Het" is dit initiatief ontstaan. De naam “Xpeers” staat voor experimenteren, peers, executieve functies en expert worden van jezelf. Eén dag in de week vormen deze leerlingen, met kenmerken van hoogbegaafdheid, een groep. Samen werken zij aan uitdagende projecten en activiteiten. Tijdens deze ontmoetingsdag worden deze leerlingen cognitief en sociaal-emotioneel uitgedaagd, zodat ze meer actief en betrokken aan het leren zijn. Ze werken aan persoonlijke leerdoelen gericht op vaardigheden en executieve functies. Ons aanbod staat in het teken van 'liefdevol frustreren' door onderzoek te doen, filosoferen, aanbieden vreemde taal, werken aan mindset, etc.
Talent in Handen
Samen met 'In De Buurt Gebeurt Het' zijn er kinderen bij ons op school die op advies van de leerkracht deel mogen nemen aan Talent in Handen. De kinderen gaan hier met hun handen aan slag. Hierbij lossen zij problemen op door dingen te bouwen of te knutselen.
Peergroep
In de peergroep gaat uw kind extra uitdaging aan met onze talentbegeleider. Samen met kinderen uit verschillende groepen gaan zij samen verschillende leeruitdagingen aan, dit gebeurt buiten de eigen groep. De opdrachten en projecten zijn altijd uitdagend en divers.
Vakleerkracht Muziek
Op Meander hebben wij een vakleerkracht muziek. Deze komt om de week in de groepen muziekles geven. Muziek zet hersenen scherp om te leren en stimuleert het geheugen. Muziek maken helpt met het vasthouden van aandacht. Fijne eigenschappen die bijdragen aan kwalitatief goed onderwijs op Meander!
Dyslexie
Wij werken met een dyslexieprotocol. Kinderen worden hierdoor goedgevolgd en problemen die wijzen in de richting van dyslexie worden al in een vroeg stadium gesignaleerd. De school gaat met deze gerichte signalen aan het werk. Ouders worden geïnformeerd, de leerling wordt besproken door de leerkracht met de interne begeleider en in het zorgteam. Er wordt een gericht handelingsplan opgesteld voor de leerling, wat de hele basisschoolperiode gebruikt/geëvalueerd en steeds aangepast wordt. Deze leerlingen krijgen gerichte hulp en ondersteuning. U kunt o.a. denken aan extra tijd bij (CITO)toetsen, uitvergrote teksten, ingesproken toetsen en teksten, extra oefening, tijd om iets in te lezen etc.