Het bestuurs­kantoor van Xpect013

bestuurskantoor

Ondersteuning en advies

Al onze locaties worden ondersteund door het centrale bestuurskantoor. Het College van Bestuur is verantwoordelijk voor de overall strategische richting van de organisatie en stelt de kaders voor beleidsontwikkeling. Samen met de directeuren van het bestuurskantoor vormt het College van Bestuur het managementteam.

De locatiedirecteuren dragen de eindverantwoordelijkheid voor de dagelijkse gang van zaken op hun locatie en worden hierbij ondersteund door diverse specialisten op het bestuurskantoor.

Deze specialisten zijn werkzaam op de gebieden financiën, HR, huisvesting, ICT, kindplanning, pedagogiek & kwaliteit, management- en juridische ondersteuning en marketing & communicatie. 

De beleidsvorming en aansturing zijn over het algemeen decentraal, waarbij de locaties een grote mate van autonomie hebben. Voor bepaalde centrale domeinen zoals huisvesting, marketing & corporate communicatie en planning (kinderopvang) wordt het beleid op stichtingsniveau vastgesteld.

bestuurskantoor
Financiën

De afdeling Financiën is verantwoordelijk voor het financiële beheer van Xpect013. De medewerkers van de afdeling verzorgen de volledige crediteuren- en debiteurenadministratie, inclusief facturering en betalingen. Tot de kerntaken behoren verder het opstellen van begrotingen, het bewaken van de realisatie ten opzichte van de begroting, het maken van diverse financiële rapportages en het functioneel beheer van financiële systemen. De afdeling ondersteunt en adviseert het managementteam en de locatiedirecteuren op financieel gebied in de breedste zin van het woord.

HR

De afdeling HR team werkt nauw samen met directeuren om talent aan te trekken, te behouden en te ontwikkelen. Het team richt zich op het ontwikkelen en uitvoeren van HR-beleid, biedt ondersteuning en advies op maat. Dagelijks richten zij zich op wervingsvraagstukken, talentontwikkeling, vitaliteit en verzuim. Daarnaast zorgen zij voor de salarisverwerking en -uitbetaling, evenals administratieve en arbeidsvoorwaardelijke zaken, zoals in- en uitdiensttredingen. Zo creëren we samen een werkomgeving waar iedereen op zijn plek is.

Huisvesting

De afdeling huisvesting is verantwoordelijk voor het ontwerpen, bouwen en beheren van de kinderopvanglocaties en onderwijsinstellingen van Xpect013. Hun kerntaken omvatten een breed scala aan werkzaamheden, van strategische advisering tot de uitvoering van dagelijkse onderhoudstaken. Zij begeleiden projecten van A tot Z: van de eerste schets tot de oplevering. Dit betreft zowel nieuwbouw, verbouw als onderhoudsprojecten. De afdeling huisvesting zorgt ervoor dat onze gebouwen in goede staat verkeren, dat we optimaal gebruik maken van onze vastgoedportefeuille en dat we voldoen aan alle relevante wet- en regelgeving.

ICT

De ICT-afdeling is verantwoordelijk voor het ontwerpen, implementeren en onderhouden van de ICT binnen de organisatie. Van het beheer van de ICT-infrastructuur en applicaties tot het ondersteunen van gebruikers en het garanderen van de veiligheid van onze systemen. De afdeling is voortdurend bezig met het optimaliseren van de processen van de digitale omgeving en geeft (on)gevraagd advies aan het College van Bestuur. Verder is de afdeling ICT medeverantwoordelijk voor het informatiebeveiliging en privacy (IBP) beleid binnen de organisatie. Door het ontwikkelen en implementeren van nieuwe technologieën zorgt de ICT-afdeling dat de digitale motor blijft draaien.

Kindplanning

De afdeling kindplanning houdt zich bezig met de complexe puzzel van het matchen van kinderen aan beschikbare opvangplekken. Ze zorgen voor een optimale bezetting van onze locaties. Daarnaast zijn zij het contact van ouders als het gaat om advies t.a.v. toeslagen. Naast de dagelijkse planning adviseert deze afdeling ook het managementteam en directeuren bij strategische vraagstukken rondom kindplanning.

Management- en juridische ondersteuning

Onze afdeling management- en juridische ondersteuning is de onmisbare partner van ons managementteam. De afdeling heeft collega’s op het gebied van juridische zaken, managementondersteuning en controlling. Zij zijn verantwoordelijk voor het beheer van de bestuurszaken, het verlenen van juridisch advies en het bewaken van de financiële positie van onze organisatie.

Marketing en Communicatie

Onze afdeling Marketing en Communicatie is verantwoordelijk voor het vormgeven en beheren van het merk Xpect013. Er werken specialisten op het gebied van branding, online marketing, evenementenorganisatie en (interne) communicatie. Door middel van strategische communicatie en campagnes versterken ze onze positie in de markt en bouwen aan een aantrekkelijk werkgeversmerk. Daarnaast adviseert Marketing en Communicatie het managementteam en ondersteunt ze onze directeuren bij hun marketing gerelateerde vraagstukken.

Kwaliteit

De afdeling Kwaliteit waarborgt van de kwaliteit van onze kinderopvang- en onderwijslocaties. Zij leggen de focus op processen, wet- en regelgeving en ontwikkeling van kinderen en professionals. Zij zijn een schakel tussen locaties, welzijn- en zorgpartners, gemeente en bestuur. Door hun pedagogisch advies en het ondersteunen van onze medewerkers dragen zij bij aan een optimale ontwikkeling van ieder kind.

Vacatures bestuurs­kantoor Xpect013

Voor onze groeiende organisatie zijn we regelmatig op zoek naar nieuw talent. Benieuwd of we op dit moment collega's zoeken op ons bestuurskantoor?

bestuurskantoor